Kant: L'educació per la llibertat. Debat 2: Educació per a la moralitat – però com?
Activitat finalitzada
- Adreça
- Carrer Canuda, 6
- Format
- Conversa/Conferència
Encara que l'ésser humà "ha de ser educat per al bé", aquell "que l'ha d'educar... és també un ésser humà". (Kant, Anthropologie in pragmatischer Hinsicht, 1798). Contràriament a les idees populars, Kant té punts de vista realistes sobre la dificultat de l'educació moral i que ha de prescindir de la prèdica, basant-se millor en un coneixement intel·ligent de la naturalesa humana. Què significa això per a avui? Amb quins objectius i mètodes poden els educadors ensenyar a actuar moralment i a arrelar actituds morals fermament en nosaltres? Fins a quin punt són realistes els objectius de Kant?
Sabine Döring, professora de filosofia pràctica i Martin Sticker, filòsof especialitzat en Kant, debatran sobre Kant i la moral en un debat moderat per la filòsofa política Serena Olsaretti.
Activitat organitzada per Goethe-Institut Barcelona i Thomas Sturm. En cooperació amb: Consulat General d'Alemanya / Amics del Goethe-Institut Espanya / Ateneu Barcelonès / UAB ICREA Pro Helvetia.
-
- Moderador/a
- Serena Olsaretti
- Idioma
Català
Anglès